Ayudas para proyectos arqueológicos en el exterior 2024

Del 25 d'abril al 24 de maig de 2024

Ministerio de Cultura

Realització de projectes de recerca i intervenció arqueològica espanyola a l'exterior.

L’import màxim imputable a la totalitat de les ajudes serà de 426.000 €.

Poden ser beneficiàries les entitats següents:

• Administració de les comunitats autònomes, els organismes i les entitats públiques que en depenen;
  • Les universitats públiques
  • Les entitats sense ànim de lucre no pertanyents al sector públic. Hauran d'estar legalment constituïdes a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds

Hauran de ser institucions que comptin amb un equip d’investigadors de provada solvència en la matèria objecte daquesta convocatòria.

Els directors científics dels projectes arqueològics:

• Hauran de tenir el títol de grau o llicenciatura en l'àmbit de les Humanitats amb desenvolupament curricular en Arqueologia
  • Tenir formalitzada la vinculació estatutària o contractual amb un centre acadèmic, docent o de recerca relacionat amb l'arqueologia.
  • Acreditar una experiència mínima de dotze mesos de treball de camp en intervencions de la mateixa modalitat i tipus que l’activitat per a la qual se sol·licita la subvenció.
  • Experiència acreditada d’haver dirigit, almenys, dues actuacions arqueològiques de la mateixa modalitat i tipus que la sol·licitada.
  • El director científic només pot figurar com a tal en un únic projecte presentat a aquesta convocatòria.

Els sol·licitants hauran d'acreditar la seva trajectòria dins l'activitat per a la qual se sol·licita l'ajut, així com la seva capacitat i adequació per fer-la.

Les entitats sol·licitants hauran d'aportar com a finançament propi al projecte almenys el 10% del cost total del mateix declarat a la memòria o, si escau, el 10% del cost del projecte reformulat.

No podran presentar-se a aquesta convocatòria els beneficiaris que, havent rebut una subvenció dins aquesta mateixa línia d’ajuts en anys anteriors, a data d’aquesta ordre no hagin presentat el corresponent compte justificatiu simplificat descrit en l’apartat tretzè d’aquesta convocatòria.

BOE 100, de 24/04/2024

Del 25/04/2024 al 24/05/2024